onsdag 4 januari 2017

Koh Lanta

Semester sen innan jul och i stället träning på Koh Lanta i drygt två veckor. Jag har hunnit med fem pass på Fit On Lanta och tre-fyra pass vid beachen. Fit on Lanta är ett extremt trevligt ställe för den som undrar var man ska träna på semestern på Lanta. Förutom den schyssta ägaren är ju Jenny Jacobsen där för säsongen så det kändes som hemma :-)

De pass jag kört på gymet är dessa (två gånger pass ett och tre gånger pass två):

Pass 1
A: E4M i 12min: 25-20-15 FS 32-35kg
B.E2M i 10min: 1 clean+3 PP+2 jerk 40kg
C.E4M i 12min:  
  • enbens raka marklyft 6 kg vänster ben höger hand
  • 10 pressar höger arm, paus i toppen och på axeln
  • 15 lugna tåhävningar vänster ben
  • enbens raka marklyft 6 kg höger ben vänster hand
  • 10 pressar höger arm, paus i toppen och på axeln
  • 15 lugna tåhävningar vänster ben
Den sista gången, i måndags, körde jag A-delen på 33,5 kg och höll på att ge upp hundra gånger. Vilken mjölksyra! Och lång ifrån godkända allihop. Men säkert bra träning. B-delen inga problem förutom att det tar några minuter innan jag klarar av att tänka på att använda benen igen efter A-delen. Fick lite ont i armbågen förra veckan så jag körde pp på vänstern i måndags.

Pass 2
A.OTM i 10min1 perfekt clean and jerk 50-55kg
B.E3M i 12min16-20 gående OH Lunge, spikraka armbågar 35kg
C.E3M i 9min: 
• 5 armhävningar
• 16kgx2 frontrack walk 40m
D. Gå så långt du kan med skulderbladen ihop och bröstet upp 24kgx2 KB farmers walk
I dag, med träningsvärk, gjorde jag A-delen på 53,5 kg. Ganska svårt att få ihop bra vikter med pounds etc, har hållt på en del med omvandlarappen jag laddade ner. Hur som helst, allt gick i dag förutom ett par ickeperfekta cleans men jerksen var snygga. Två personer från en box i Linköping gav mig i alla fall applåder under tiden :-) B-delen fick jag bara ihop 33 kg på och jag tog slut så fort att jag fick gå ner ett par reps varje varv för att inte tappa stången. Skippade D i dag för att få tillbaka armbågen helt.

Pass 3
A.E2M i 20min30 sekunder sprint så snabbt du kan
B.E2M i 10min:
• 30 sekunder hollow
• 15 sekunder sidoplanka på rak arm per sida
A-delen här har jag kört ute på gatan och B-delen på golvet i bungalowen. Funkade perfekt.
Pass 4
A.OTM i 20min
• Minut 1: 45 sekunder löpning
• Minut 2: 5 armhävningar
• Minut 3: 45 sekunder löpning
• Minut 4: 10m perfekt bear crawl
Den här har jag bara gjort en gång helt, nere på beachen. Det var lite geggigt, framför allt att köra bear crawl, men det gick. Sen var jag för sen den andra dagen jag hade tänkt att köra detta, det var för tokvarmt, så det blev 25 armhävningar innan jag kastade mig i havet i stället.

I morgon drar vi till Bangkok! Då blir det förhoppningsvis lite löpintervaller på hotellet eller nåt. 
Varma, solbrända hälsningar till kalla Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar