måndag 16 januari 2017

PT-måndag

Första David-träningen på evigheter i dag. Det har jag sett fram emot. I dag förkylning, lite armbågskänning plus ögoninfektion men det gick ju ändå.

Ryckträning: Börja från häng, på tå = inga hälar i backen innan landning, sakta ner och sakta upp (men öka farten efter knäna, inte tvärtom), dra stången mot höften, vänta tills höften innan draget.

Sen samma fast cleans från golvet. Femmor på 45 kg var tungt ju. 2-2-2 cleans, pp, jerk.

Sist fick jag behandling av vänsteraxeln som inte var med mig i dag. Hela vänsterarmen var konstig. I början vid uppvärmningen skulle jag göra OHS med bara stången och kände mig sned. David sa att det stämde, stången var helt sned och jag sträckte knappt på vänster arm. Men det ska väl ordna sig.

Nu ska jag foka på att droppa ögat 8 ggr per dag och jobba i Skåne, inte tillbaka till träning innan fredag tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar