söndag 15 januari 2017

Bangkok mm

Pga snöstorm i Istanbul blev flyget från Bangkok inställt förra söndagen. Vi blev utplacerade på ett förortshotell i väntan på ny resa och kom hem först natten till i fredags efter ett dygns resande (Bangkok-Singapore-Frankfurt-Stockholm). 

I Bangkok tränade jag iaf tre gånger, först en gång på schysstahotelletistan och sen två gånger på tristahotelletiförorten. Sammanfattningsvis körde jag varianter av löpintervaller, mage, armhävningar och sånt. Inte så tufft men höll igång. 

Eftersom jag är så sjukt disciplinerad tränade jag i fredags. Efter att ha sovit 4-5 timmar och sen jobbat plus rejält jetlaggad hade jag en lätt overklighetskänsla och ställde inte så höga krav. Men detta var passet på F4L:

A.) Clean pull under + Split jerk: 4 sets 3+3 reps
Lugnt på 30 kg. 
B.) Clean & jerk: 3-3-2-2-1-1 reps
Plan: 45-50-52,5-55-57,5 och sen se hur det kändes. Men jag fick stopp och missar redan på 55 kg så backade och körde några ettor där i stället. Skyller med gott samvete på jetlag och trötthet.
C.) Rumanian deadlift: 4×10
40 kg. Ok.

I går, lördagspasset på F4L:
For time: 
60 KB swings 24/16kg (Russian) 60 Box jumps 60/50cm 60 Ground to overhead 20/15kg 60 Double unders 60 Lunges 20/15kg 60 Sit-ups
Perfekt typ av ansträngning eftersom jag fortfarande är bra seg i kroppen. Svingar obrutna, klev upp och ner på boxen (obrutet), tänkte först köra C&J på gtoh men det tog för lång tid så körde ryck de sista 50, 10 i taget, hoppade fel osannolikt många gånger på DU, lunges 10 i taget med kortkort paus, situps oväntat jobbiga men gick med lite mikropaus var tionde efter de första 20. Tid 16:30...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar