måndag 12 december 2016

Sista pt-timmen på ett tag

I dag ett ganska lugnt pass med David, delvis genomgång av olika delar av mina semesterpass. Har fått fyra stycken att köra i Thailand :-)

Till exempel fick jag värma upp med utfallssteg bakåt med 35 kg stång på raka armar. Usch. Bra mao.

Och med clean, push press och jerk upp till...ja, vad blev det? 40 kg?

Sen då, varierande tester och genomgångar:

5 armhävningar varvat med 16 kgx2 frontrackad promenad ca 40 m (kändes ok första varvet men andra och tredje kom infon att jag inte fick röra halsen vilket gjorde att jag tappade dem totalt i slutet av varv tre, fick släppa och plocka upp). I armhävningarna: tänkt sälrodd på nervägen.

Test två varv av:
5 enbens raka marklyft 6 kg vä ben hö hand
10 pressar hö arm, paus i toppen och på axeln
15 lugna tåhävningar vä be
Samma hö ben

Mycket svårt! Min balans när jag står på ett ben är katastrofal. Detta gjordes utan skor.

Teknikgenomgång bear crawl. Det hade jag aldrig gjort visade det sig fast jag trodde det...

Sist av allt gick jag farmers walk genom hela Nordic från vägg till vägg och tillbaka och lite till med tunga klot. 24 kg tror jag.

Har redan lite abstinens när jag tänker på hur länge det är tills jag ska träna här igen. Älskar semester men älskar också min träningsrutin. Nu blir det pass tisdag, torsdag och lördag sen drar vi på söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar