onsdag 31 augusti 2016

ArmbågsMalle

Fick en fin överbelastning av vänsterarmen så jag fick bryta tisdagspasset förra veckan. Begynnande tennisarmbåge var Davids bedömning i måndags. Hade inte tränat på nästan en vecka så det var mycket bättre innan passet. Vi testade lite:

En del töjövningar och klämmande på min underarm.

Testade hantelryck, nödvändig teknikträning! Gick hyfsat med armen.

Hängryck upp till 5x30 kg. Gjorde ont i hänget och när jag tar ner stången.

Svingar. Gör ont men ffa eftersom jag jobbar med armarna när jag inte ska. Använd höft och rumpa!

PC funkade. Inte så tunga. Upp till etta på 50 kg med 5 efterföljande jerks. "Höj armbågarna samtidigt som du går ner i dippen" var grejen i dag. Funkade bra ju.

Mellan dessa, 20-kilos goblet squats.

Efteråt hade jag ganska ont, mycket värre än innan, morgonen efter tokigt ont! Fixade stötvågsbehandling på tisdagen, får en till i morgon och på måndag. Hoppas hoppas det går över snabbt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar