söndag 14 augusti 2016

Mosa hela armarna

Efter underarmsdöden i torsdags så fortsatte jag och dödade precis hela armarna på passet i går:

Lördag:
A.) 4 Set
  • 5-10 Ring dips 
  • 8-14 Armhävningar
Fanns inget annat val än att ligga på lägre repsen. Ring dips med gummiband. Armhävningarna absolut inte alla obrutna men körde iaf oskalade förutom de sista fem på sista varvet.

B.) 4 Set
20-30s Chin over bar hold 
10 Stångrodd 
Det gjorde så ont i mina redan körda underarmar men alla varv utan tredje (?) var det 30 sek häng, annars 20 sek. Stångrodden från 30 varv ett till 15 kg sista varvet....ett tecken på att jag körde slut på musklerna?
C.) 3 set
15 Stångcurls
12 Liggande tricep press
Men vad det var svårt att köra stångcurls utan att koppla in underarmarna = det här var tungt....15 kg-stången varv 1 och 2 men fick gå ner ytterligare i vikt sen....liggande press 6 kg per arm första och sen 4....
Bestämde mig för vila i dag, söndag, dels för att få en sovmorgon (det är redan kl 10) och dels för att ge armarna lite återhämtning inför måndagen.
Har också plockat ut årets dyraste träningströja = midnattsloppets utan att springa för andra året i rad. Har för mycket känningar i hälsenorna och är mer sugen på att komma igång med andra träningen. Väldigt snygg tröja, nästan värt det :-) kommer definitivt att anmäla mig igen. Helt plötsligt springer jag. Det gjorde jag ju för två år sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar