onsdag 10 augusti 2016

Tisdag + onsdag


Tisdag:
A1) Marklyft: Jobba upp till en tung 1a i Marklyft
David sa 95 kg i måndags och det var verkligen tillräckligt. Tungt i dag!
A.2) 5×80% (75 kg) – 8×70% (66 kg) – 15×60% (57,5 kg) utgå från dagens tunga 1a i procenten.
B.) 4 set
  • 8 Bulgarian split squat per ben
  • 20-30s Hollow rocks

Otroligt svårt med balansen på bulgarian. Körde med hantel de första två varven men sen släppte jag det och fokade bara på teknik och balans, kompenserade för mycket med "bänkfoten" och lyckades inte koppla loss det. 
I dag, Onsdag:
A.) Push press: 10-8-6-4-2 reps
Gick från 30 till 50, ökade 5 kg varje steg. Andra på 50 tappade jag lite tekniken men den kom upp iaf.
B.) 6 varv av:
  • 10 Armhävningar  
  • 12 Sit-ups 
  • 20 Air squats

Fast jag hade skalat till 5 armhävningar per varv kom jag nästan sist. Ca 8 minuter om jag minns rätt. Nåja. Det kostar på energimässigt att komma igång med både cykling och träning direkt.
Kollat väderprognosen och bestämt mig för att jag tar bilen i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar