måndag 22 augusti 2016

Bryter ner och bygger upp mig

Timmen med David började med att jag skulle stå på händer. Omöjligt i dag. Till slut fick jag hjälp att putta upp mig och väl där skulle jag luta rumpan mot väggen. När jag till slut gjorde det fick jag panik över hur jag skulle ta mig ur det. Och kraschade. Gick över till wall climbs och agerade panikartat i nedgången hela tre gånger innan jag kunde lugna ner mig och köra en gång i lugn och ro. Jag blir så besviken över min sopighet, mesighet och feghet vad gäller detta! Well, det här var den del av passet där jag (inte David) bröt ner mig.

Sen ryckträning. Serier med kombination av ryck, hängryck från under knä och hängryck från över knä. Upp till några på 30 kg. Avslutade med 10 på 30 kg eftersom det ingår i onsdagswoden. Det var tungt. Tänka på: marklyft, framfot, räta upp mig, hänga i armarna etc....

Sist stöt. Upp till 5x1 clean + 2 jerks på 50 kg. Det gick riktigt bra till slut. 

Rycken och stöten fick bra betyg i dag. Det var de delar av passet där David byggde upp mig :-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar