tisdag 17 februari 2015

Skräpvecka passerad

F-n, precis när allt kändes så bra åker jag på en förkylning. Buhuu! Har inte tränat på en vecka. Jag har planerat att köra igång flera gånger men när det väl kommer till kritan insett att det inte är en bra idé. I går vaknade jag med asont i halsen och täppt men i dag kändes det såpass mycket bättre att jag fick en lugnt pt-timme:

  • 1 PC + 2 jerks
Upp till några gånger på 55 kg men mest teknikträning på 50 kg. 
Vändningen: eftersom jag tenderar att hoppa bakåt plus ofta få upp stången men liksom tappa den eftersom den är för långt framför mig ska jag tänka på att dra stången bakåt. Och dra upp axlarna.
Stöten: provade först att tänka "bak med högerbenet" men fick bättre resultat av att tänka "fram med vänsterbenet och stampa i foten". Testade lite olika grepp också för att få bort att jag spänner armarna. Bäst med sänkta armbågar. Lugn ansats, knäna ut och panga till. Halvbra pang


  • 3 kippade pullups
  • 5 touch and go PC + PJ utan att flytta fötterna
Tre, fyra eller fem varv? Varför har jag ingen koll? Hur som helst, de kippade blev aldrig fler än två. 

Haft ett par nysattacker och lite ont i huvudet efteråt men känner mig ändå på bättringsvägen. Och nöjd att den ofrivilliga vilan är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar