tisdag 10 februari 2015

Return of the ApMalle!

Smarta jag skickar mina kommande F4L-pass till min PT så att vi kan foka på vad jag ska göra sen på grupp-passen. Plus att han fick mig att boka av torsdagspasset eftersom jag ändå skulle behöva "skala sönder det". Förstår inte alls. En massa pullups och pistoler? Trodde det var mina paradgrenar? 

Först några (3? 5?) varv av:
  • 5 touch and go styrkeryck + 5 OHS 25 kg
  • 2 kippade pullups
Första delen gick bra, måste tänka på att hänga med armarna och inte dra upp stången bl a. Pullupsen...så mycket att tänka på som jag inte har i kroppen ännu att jag inte vet var jag ska börja. Men jag kom upp två ggr alla varv iaf  :-)

Sen fick jag välja på nedanstående och ett annat open-pass med ökande marklyft och boxhopp. Jag valde detta:

10 varv av
  • 10 toes through rings
  • 10 kb-svingar 16 kg
  • 10 DU´s
  • 10 wall balls 4-5 kg
Tid 9:49. Förra gången jag gjort detta, 20 mars 2014, var tiden 10:59. Varv tre fick jag snett gung i ringarna och fick bryta en gång, obrutna ringar varv ett, två och fyra iaf. Värsta apan. Några missar SOM VANLIGT på väggbollarna = kastar den rakt upp i stället.

Kul pass!!! På torsdag blir det rodd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar