torsdag 5 februari 2015

Omöjliga hängdrag

PT-timme!

Ägnade en bra stund åt att försöka få in rätt rörelse i hang snatch pulls. Helt j-vla omöjligt ju. Jag hör vad han säger men min kropp förstår inte. Vill hjälpa till med höften. Rätar upp mig. Avslutade med att köra några femmor på 40 kg från marken i stället. Det gick bättre. Jag klarar inte av att börja mitt i en rörelse. I alla fall inte i dag.


  • 5 FS med kort paus i botten (kanske fem varv, kanske tre)

40 kg, 45 kg, sen ner till 40 kg igen. Behöver ha mer tyngd på framfoten så får jag in rörelsen bättre. Mina för svaga lår gör att jag använder baksidan för mycket. Fortfarande!


E2M i 10 min:

  • 2 kippade pullups
  • 8 styrkeryck 25 kg (touch&go)

Nytt för dagen var att ha olika grepp på båda händerna = en pronerat och en supinerat. Behöver tänka på att fötterna ska bakåt i toppen i stället för framåt, jag får liksom ingen bra effekt av kippen. Styrkerycken var nästan roliga, det var på tillräckligt lätt nivå för att jag skulle kunna tänka på tekniken och ta in vad David sa vilket gjorde att sista rundan blev bäst. Ska inte dra med armarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar