tisdag 24 februari 2015

Knäpass

Nu blir det lite rehabträning för att knät ska bli bra, mindre grupp-pass och nya pass från David i stället. Gick igenom lite delar i dem i dag:

Push press: luuugn ansats, ut med knäna, pusha upp genom att spänna rumpan.

Push press från nacken med brett grepp - samma tänk. Fast det visade sig att jag, när jag pressat från nacken själv, inte pressat tillräckligt långt = jag måste fortsätta lite till och ta med axlarna.

3 x häng i räcke 15 sek, kippa upp med "rätt" grepp varje gång. Första gången jag har både händerna åt rätt håll (PR!!!!) :-)

Raka marklyft....men oj vad svårt jag hade att fatta den här tekniken! Böjer benen och får över vikten på hälarna hela tiden. Och ger upp. Jag tänker att jag, när jag kör själv, ska öva rörelsen utan stång tills den känns naturlig först.

Excentriska knäböj med höger ben. Gjorde ont men ska göra knät bra.

Det var allt tror jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar