lördag 2 juni 2012

Glad och nöjd

Samma pass som förra lördagen:

A.OTM 10 min Pushpress bakom nacken snatchgrip 47,5x1

Helt otroligt - i dag flög alla 10 upp utan en enda miss. Kändes som att det var 10 kg lättare än förra lördagen. Var tvungen att kontrollräkna vikten ett par gånger men visst var det rätt! Även nedtagningarna var enkla i dag.

B. Stående hantelpress 10kgx8x3 3 sekunder ned 0 sekunder i botten vila 90sekunder.

Gick fint. Sista varvets sista två var tveksamma men kom upp med lite kamp.

C.500m löpning 80%x4 Målsättning bra löpsteg utan mjölksyra, det ska kännas lätt men snabbt. Vila 3min mellan varje.

I detta spöregn blev det löpbandet. Körde på 5-minuterstempo (hastighet 12) och det kändes riktigt bra. Ökar nästa gång såklart.

C. 5 fällknivar vila 10s 20kg plankan 30s vila 90s x3
Bra. Börjar få stabilare fällknivar. Fick hjälp upp med vikten sista två varven.

Jag trodde att jag var tillbaka för någon vecka sedan men det var inte sant. Nu vet jag hur det ska kännas när kroppen är som vanligt! Så kul i dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar