torsdag 21 juni 2012

Hjärnsläpp

Först nu, två timmar senare, inser jag att jag glömde/förträngde/blockerade del C i dagens träningsprogram! Otroligt irriterande eftersom det är en så viktig del i min pullupjakt...hoppas att jag kan komplettera lite i de, till midsommarfirandet, utlovade ringarna...

Men. Lite har jag nu ändå tränat. Först rörlighets- och stångträning. Sen;

A.Inom 7min arbeta upp en tung fin trea snatch sen 90% av det 3x2

Kände av vänstertummen en del i dag. Ser att det står snatch men jag är ju usel på det och i dag var tummen min ursäkt för att det blev något mellanting mellan ryck och styrkeryck...kom upp i 35 kg först och körde del två på 32,5. Nu måste jag nästa gång verkligen tänka mer ryckteknik så att jag inte i jakt på tyngre vikter kör på med mina bekväma styrkeryck.

B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 45kg höj 2,5kg per vecka

Åh, det här var ju kul! Nu när jag precis fått nya tips och delar att tänka på, ffa att inte tappa rygg och säte, så kände jag mig superkoncentrerad och är nöjd med denna del.

C. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjdx3

Ja, som sagt. Hjärnsläpp.

D. AMRAP 8 min
  • 5 armhävningar
  • 7 burpees utan armhävning
  • 9 svingar 16kg

Den här cirkeln körde jag ju i tisdags och i dag blev det några fler svingar. Resultat; 7 varv minus 3 svingar. Glad för det lilla.

Trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar