söndag 24 juni 2012

Lite löpteknik + pass två av två

Lördag - löpteknik

I går var jag ute i skärgården, har fått fyra varianter av löpning att välja mellan och i går tog jag den "lättaste" = 30 minuters jogging/löpning i valfritt tempo. Vill nöta in bättre teknik så det passade bra. Kändes i vänster häl och hälsena redan innan men inte i dag så något måste jag ha gjort rätt!?!

Söndag - pass två av två

A.1 PC+1clean+2 jerks+3 FSx5 vila 2min mellan varje 
I dag, första gången, var 45 kg toppvikten. Körde på vikt 30/35/40/42,5/45. Ska fortsatt testa ökning. Har jag sagt att jag gillar mina nya lyftarskor? Åh, vad mycket bättre det känns. Bäst i dag: jerks och frontsquats. Sämst: cleans. Men överlag helt godkänt alltihop.

B. Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 1min

Tror att jag körde 30 sekunder per set, räknade i huvudet och i takt med musiken :-)

C.3min AMRAPx3
  • 4 hantelpress 10kgx2
  • 6 marklyft 60kg
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min

Resultat: 3 varv minus 8 boxhopp/3 varv minus 3 boxhopp/3 varv minus 2 boxhopp.
Blir så nervös att jag ska hoppa in i lådan...men jag klarade mig i dag också. Hantelpressarna lätt som en plätt.

Är nöjd med lite lättare/snabbare pass under sommarperioden. Kändes nästan som ett halvt träningspass...

2 kommentarer:

  1. Nice med hälsenan!

    Öka hantlarna till 12kg nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vågar inte riktigt slappna av ännu men so far so good!

      Väntade på den :-) kettlebells blir det då, hantlarna tar slut vid 10 kg.

      Radera