torsdag 28 juni 2012

Ett gäng vändningar

En timme med David på min nya torsdagstid.

Försök med over head squat men tumj-veln vill inte. Fick ganska ont trots handledsskydd. Så vi bytte till att värma upp med lite power clean/clean/jerk-serier. Sen träning:

  • Clean & jerk upp till 52,5 kg. 
Det fanns lite hinder i huvudet och kroppen att reda ut innan jag fick till 52,5. En gång till exempel fick jag upp den så fint och tog med den ner i botten men glömde tydligen spänningen i kroppen så jag fick bakvikt och landade på backen. Jag drar för tidigt med armarna. Håller för hårt i stången i stället för att släppa ut den på fingrarna så att den kan rackas upp. När det gick efter några försök var den riktigt fin. Konstigt (och bra) att när allt väl stämmer tekniskt så är det ju inte alls lika tungt heller. Jerksarna hyfsade fast jag missar gärna och ofta att få med både huvud och vänsterfot framåt, särskilt huvudet.

  • Marklyft 40kgx3, 60kgx3, 80kgx1x1, 90kgx1, 100kg miss
David tror att det ska börja gå att ta nya rekord här när jag kört lite längre med mina lyftarskor. Jag tror att det kan stämma, har märkt att det är lätt att skaffa sig träningsvärk med dem. Träningsvärk är bra värk.

  • Grace: 30 Clean&Jerks 40 kg på tid (frivändningar med stöt)
Tid 5:12

Min teknik kändes usel, trodde faktiskt att det skulle vara en ännu sämre tid - 22 sekunder längre än när jag körde detta i december men jag minns inte alls att det var så här tungt då. Det var som att jag inte kunde stöta, en hel massa efterpressar blev det i stället.

Ja, det blev en hel del frivänt i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar