söndag 10 juni 2012

Kolhydratladdad

Den här helgen har jag varit iväg på lyxhelg med hur mycket god mat som helst så det blev sen träning på Liljeholmen.
  • Tråkig grej nr 1: Jag har haft ont i hälsenorna i helgen :-( det började kännas så skoj att springa ju! Förhoppningsvis kan det funka om jag tar mig utomhus i stället och med andra skor. 
  • Tråkig trej nr 2: Märkte i uppvärmningen att vänstertummen begränsar mig , det gick inte att göra over head squats med stången utan att det gjorde ont så jag undvek det i dag. 

Passet kan ffa benchas med 31 maj;

A.OTM 10 min: Powersnatch 30 kg x 3

Jag hade bespetsat mig på att öka till 32,5 i dag men när tummen bråkade backade jag och försökte landa i ordentlig teknikträning på samma vikt i stället. Kändes bra.

B1.2 OHS+8 backsquat 35kgx3 3 sek paus i botten av varje BS. Vila 1min innan B2.
B2. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjd

Oj, vad jobbiga backsquatsen var. Är det mina nya skor? Hoppas det. Ryktet säger att jag ska kunna bli starkare i benen med dem. Pullup-hold supersega.

C.3x5 min AMRAP:

  • 4 armhävningar
  • 8 utfallssteg 12kgx2
  • 6 burpees
  • 16 DU
  • 8 Boxhopp 60cm nedkliv
Vila 3min mellan varje varv

Resultat:
  • 2 varv + 4 armhävningar + 8 utfallssteg+5 burpees
  • 2 varv + 4 armhävningar + 8 utfallssteg +  6 burpees
  • 2 varv + 4 armhävningar + 8 utfallssteg + 6 burpees
Inte supernöjd. Jag fastnade en del på hopprepet i dag. Men med kroppen full av färskpotatis, knäckebröd, öl och vin - vad kan man vänta sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar