lördag 16 juni 2012

Träning och ispåsar

Tränade i Marievik i dag. När jag skulle börja träna efter en lång uppvärmning upptäckte jag att golvet vid platån var helt borta och kvar var för tillfället bara ett stort hål. Tur att jag inte behövde någon golvyta för träningen i dag då passet bara innehöll "ovanhuvudgrejer" :-)

Liten modifiering av förra fredagens pass;

  • 10 min otm 2x45kg pushpress. 
Bytt från "bakom nacken med snatch grip" tills tumstukningen går över. Det här var svårare på så vis att jag lättare glömmer mig och jerkar/böjer knäna plus att jag hade svårt att inte få lite efterpress, fick inte alls samma utlåsningskänsla som när jag kört bakom nacken. Men det gick bra i övrigt.

  • 3x8x10kg hantelpress, 3 sek ner direkt upp. Ok.

  • 4x500 m löpning 80%, vila 3 min mellan varje varv.

Hastighet 12,5, 12,5, 12,5, 13. Hade riktigt ont i hälsenorna hela förra helgen och rådet jag fick från David var att använda så mycket fot som möjligt i landningen bara jag inte landar på hälen. Tänkte verkligen på det och jag tror att jag fick till det ganska bra.

  • 3 varv av 5 fällknivar och 30 sek viktad planka 20 kg
Oj, vad träningsvärken från Annie kändes i magen i fällknivarna! Plankan ingen fara.

I frysen hittade jag ett par gamla ispåsar jag fick av min löparsyster en gång i tiden. Testade att lägga hälsenorna på dem ett tag när jag kom hem. Hoppas hoppas hälsenorna blir glada, jag är sugen på att springa i sommar. Hörde att fotbollslandslaget kastade sig i isbad efter matcherna men...det verkade ju inte hjälpa dem. Jag håller tummarna för mig själv i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar