tisdag 5 juni 2012

Nya förutsättningar!

I går köpte jag lyftarskor! Nu har jag förbättrat mina förutsättningar att bli starkare och bättre :-)


Och i dag testade jag dem för första gången på min pt-timme. Det var stor skillnad, jag är ju hindrad av rörligheten i mina knäböj - men inte längre!
  • Over head squats
Efter dålig inledning där jag missade några gånger både på 35 kg och tyngre satte jag 45 kg. Det är mitt rekord men länge sen jag satte det. Inte hindrad i knäböjarna men fegar i bottenläget. Lärde mig i dag att det handlar om att jag visserligen sträckt på armarna men inte typ kopplat in nacken. Perfekt. Fick också låna Davids handledsskydd och beslutade mig för att investera i såna också.
  • Sittvändningar
Upp till 50 kg. Missade sen flera stycken på 52,5 kg. Avslutade med 6 min OTM tre sittvändningar på 45 kg. "löjligt att missa på 52,5 och sätta18 på 45" tyckte David. Jag håller med.

På tid: 50/40/30/20/10 DU´s varvat med 5/10/15/20/25 KB-svingar. Tid 5:48. Vet att jag gjort denna cirkel tidigare men har inte tid att kolla upp det nu...det var bättre i dag vet jag också!

Hej då



3 kommentarer:

  1. Snygga dojjor!

    David påpekade lite käckt att vi kan ju testa träna vardagar, vad tror du om det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) jag är nöjd!
      Hmmm...vad gäller vardagsträning är det visserligen en bra idé men svår att få ihop när tisdagar är bokade för mig och torsdagar för dig?

      Radera
    2. Ja just ja, tänkte att du körde torsdagar nu. Aj aj..

      Radera