söndag 17 juni 2012

Söndagsrapport

En sak som är bra med det spöregn vi hade i dag är att det känns helt ok att gå in på ett gym i ett par timmar. I dag var det dags för nästa försök på det pass jag knappt gjorde förra torsdagen;

A.OTM 10 min Powerclean 45 kgx3

Ger mig godkänt men inte så mycket mer. Måste vara med från början, hitta mer explosivitet och kraft - ibland segar jag upp den och det märks så tydlig skillnad i var och hur stången landar. Jag vet ju vad jag ska göra men är dålig på att göra varje repetition ordentligt. Låt säga att hälften blev riktigt bra. Positivt ändå att det var den senare hälften så att min feedback till mig själv verkar hjälpa. Jag är en bra pt till mig själv ibland :-)

B.Snatch deadlift 50kgx5x3 Explosivt upp, 4sekunder ned vänd innan du nuddar marken. Vila 2min mellan varje set.

C.4 varv av:

  • 10 clean 35kg(djup)
  • 10 svingar 20kg
  • 300m rodd under 1:50min/snitt
  • Vila 5min(vila 10min mellan varv 3 och 4)
  • Handstående totalt 20 s i 5min vilan och 1min i 10min vilan)
Kul att känna skillnaden med lyftarskorna, det blir verkligen stabilare! Inte supernöjd med hur obra jag lyckas pressa mig här men jag körde iaf igenom rundorna i dag utan att vackla nämnvärt. Förutom i handståendet. Jag vill verkligen köra mer handstående men tror att jag behöver lägga in det när det inte är tidsramar, det kan vara det som gör att det låser sig så....i dag var det mest misslyckade uppsparkningar.

Bäst i dag: vänster hälsena som kändes lite i går innan träning är inte ett smack sämre i dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar