lördag 30 juni 2012

Åt rätt håll

Lite omgjort pass för att spara tummen ett tag = undviker ryck en tid nu. Annars kan dagens pass i det mesta jämföras med förra torsdagens:


A. 1 PC++2 jerks vila 2min mellan varje 50kg och uppåt.

Glömde fråga vad "och uppåt" i den här instruktionen betydde. Värmde upp med 1x30/35/40 och 45kg och sen 3x50 kg. Fick riktigt huvudsnurr i varje vändning och var tvungen att vänta några sekunder innan jag kunde jerka. Största anledningen gårdagens drinkar kanske? Slarvar med nedtagningen vilket känns i vänstertummen. Skärp mig. Men nöjd med att jag släpper taget i frivändningarna så att stången rackas som den ska.

B. OTM i 10min 5 explosiva backsquat 47,5kg

Höjning med 2,5 kg sen sist. Det här är ju kul på riktigt nuförtiden! Med lyftarskor kan jag ta i på rätt sätt liksom. Lyftarskorna och att jag fattat att jag måste spänna upp ryggen...

C. PU-hold 5s hakhöjd+5s munhöjd+5s pannhöjdx3

Orkar inte riktigt fullt ut sista varvet ännu.

D. AMRAP 8 min
  • 5 armhävningar
  • 7 burpees utan armhävning
  • 9 svingar 16kg
Resultat 7 varv plus 2 armhävningar. Ännu lite bättre än förra gången alltså :-)

I morgon ska jag springa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar