torsdag 14 juni 2012

Annie

PT-timme en torsdag!

Timmen började med att min högra vad och hälsena fick en omgång...ungefär som foamrolling men på handtaget av en kettlebell och med Davids hjälp. Extremt smärtsamt ("Steelrolling"?). Säkert superbra men jag ville nog egentligen gråta lite för det gjorde så ont. Min kommentar "det känns som att jag måste ha en paus" fick ingen respons alls.

  • Frontsquats upp till 60 kg. Tre totalt på den vikten tror jag att det blev, helt oproblematiskt. Testar sen på 65 och jag bara tappar allt. Det blir som att jag, när jag på vägen ner känner att det är tungt, bara släpper och droppar all spänning i kroppen. Och kommer absolut inte upp.
  • Varvade med pullups på tunnaste bandet. Här kände jag mig ganska stark i dag, körde en hel del (eller, alltså, inte mer än en per varv) och var inte i närheten att missa. Tappade räkningen - mellan fem och tio kanske?

  • Bytte till backsquats ("jag vet hur det kommer att bli om vi fortsätter att försöka när du har missat"). Upp till 70 kg innan miss. Samma grej - jag tappar spänningen och droppar ner. Men det kanske inte var så dumt ändå - gick ner till 50 kg och avslutade med några treor (två eller tre) med teknikfokus. Det jag missar är att behålla spänningen i ryggen, tappar jag den kommer jag inte upp. Tricket är att släppa benen men behålla ryggen. Typ. Känner mig iaf motiverad att träna detta, vi hittade något att jobba på här. 

Avslutade med Annie, en CrossFit benchmark;
  • 50/40/30/20/10 av dubbelhopp och situps
  • Tid 7:17
Jag är jättenöjd. Det gick så bra att hoppa i dag. Förutom att jag, vid både 50 och 40 tänkte att jag var klar vid 49 resp 39 och missade den sista i en fin obruten serie. Tror iaf minsann att det var pr i rephoppande med 49 hopp bara sådär :-) Vid varv 30 felhoppade jag också en gång, annars flöt det bara på.

Nästa vecka ska vi titta på ett program som innebär tre gympass i veckan i stället för fyra, som i dag, och få in ett löppass på helgen, jag tror att det är bra med lite förändring och sommaren innebär en del helger i skärgård och sånt när jag inte har tillgång till gym, vill inte att det ska vara ett problem. Det blir skoj tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar