tisdag 28 februari 2017

Ajaj min kropp

Men ååååhhh vilken träningsvärk!!! Fick ju såklart det efter söndagen men sen skulle jag bara vara lite stöttande och haka på en grupp på jobbet som kör grupp-pass varje måndag förmiddag på Actic. Ville passa på när min pt är på semester, annars är ju måndagar inte aktuellt. Så det var tre varv av nio stationer med en minut per station; dips, planka, stepups, jägarvila etc etc så det blev ju en del ändå, inte alls den vilodag jag hade förväntat mig. Sen ville pt:n att jag skulle stanna så att han kunde "lära mig knäböj på tre minuter" trots att jag försökte förklara att det handlar om min rörlighet. Ibland får man hålla sig.

Men jag ville ju träna i dag. Var helt ur form och så låg motivationsmässigt men gick dit iaf och körde, först rörlighetspasset på 30 min, sen:

A.) Back squats: Work up to a heavy set of 3, then do 4×3 @ 90% of the Heavy 3.
Orkade inte (försökte inte ens) ta mig högre än  60 kg, varken motivation eller kraft, körde resterande treor på 55 kg. Niklas sa att formen var bra vilket såklart var det viktigaste.
B.) 4 sets
  • 8/8 One legged deadlifts
  • 10/10 One legged hip thrusts

C.) 4 Rounds of
  • 20 Jumping lunges with rotation 15/10kg 
  • 20 Russian KB Swings 32/24kg 
  • 20 V-ups

Hoppande lunges första varvet men sen klev jag, vänster knä protesterade och jag passar inte att göra saker fort/hafsigt. Vågade inte svinga på 24 kg ännu så tog 20. Och körde tuckups. Tid åtta nånting....minns inte riktigt. 8:47 kanska?
Nu ska min kropp få vila ur sig lite träningsvärk, skulle behövt cykla i morgon men det går tyvärr inte det heller. Det som är supermegauberpositivt är att armbågen blivit bättre :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar