söndag 12 februari 2017

Söndagsgrupp

Tröttsamt hur det vänder hela tiden men i går var jag sänkt av förkylning, ont i huvudet etc så då skippade jag träningen. Som som en stock i nio timmar och vaknade mycket bättre i dag så jag körde grupp på F4L:

A.) TnG power clean EMOM for 15min
  • 4min: 50%x6 (31,5 kg)
  • 3min: 60%x5 (37,5 kg)
  • 3min: 70%x4 ((45 kg)
  • 3min: 80%x2 (50 kg)
  • 2min: 85%x2 (53 kg)

Hade sett fram emot det här passet men det gick långt under förväntan ju. Bra upp till 50 kg, sen tappade jag all power och drog höften mot stången i stället för tvärtom, missade tvåan etc. Så de sista två minutrarna backade jag ner till 45 kg igen. 
B.) Row 6000m for time
-Work in pairs, set the rower for 6000m and swith teammate every 500m.
Ingen rodd pga armbågen, hade planerat en annan egendel men eftersom förkylningen lagt sig ville jag få in lite flås så jag parallellkörde airdyne samtidigt som en i ett annat par. De fyra varv som räkningen funkade blev det 20 kalorier per varv. Sen blev cykeln galen och bara blinkade men jag antar att det var ungefär lika fort och mycket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar