måndag 6 februari 2017

Sträck armbågen!!

Träning med David. Inte jättestark. Lite ont i armbågen. Men ändå bra timme. Det är så ubertydligt att min vänstra arm/armbåge inte hänger med. Jag undrar om den var lika dålig innan tennisarmbågen och att det är därför eller om inflammationen gjort det värre. Oavsett så blir det fokus på att få styrka i utlåsningen och balans mellan armarna framåt (när jag håller en stång över huvudet rakt och på rätt sätt så tror jag att jag är helt sned...).

Jag gjorde cleans, pp och split jerks upp till några singlar av C&J på 50 kg. Behöver: dra runt stången och fortsätta runt med armbågarna tills jag reser mig. Dra stången mot mig i stället för tvärtom. Gå lugnt ner i pp och jerk och ladda benen och sen ta i (för i HELVETE vad dålig jag var på det i dag)!

Sen avslutade jag med endast stång, ut i utfallssteg, 5 pressar och typ 10 sträckningar i armbågar där en miniböj bara ska göras i armbågen och inte i axlarna. Två varv per ben Varv ett hade jag oerhört svårt att isolera armbågarna utan att involvera axlarna men varv två gick det. Lite iaf.

Så där. Den här veckan blir det mest egenträning förutom på söndag då jag tänkte powercleana på gruppasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar