fredag 24 februari 2017

Mark mm

I går, torsdag, ett marklyftspass. Det var så länge sen jag fokade på mark så jag blir liksom inte starkare och har dessutom svårt att förhålla mig till "procent av max" eftersom jag förmodligen inte skulle klara mitt max i dag. Men marklyft är ändå kul.
A.) Deadlift: 10-8-6-4-8-12 reps
Simon tyckte 75% på första tian vilket skulle ge 80 kg men det kändes alldeles för tungt. Jag körde på dessa vikter: 75-80-82,5-87.5-77,5-75 kg.
B.) Rumanian deadlift: 3×12 reps (Light weight)
Tog det väldigt lugnt här. Alla delar av dagens pass tar lite på armbågen och den känns fortfarande så det viktigaste för dagen var marklyften. Här körde jag bara 25 kg.
C.) 5 sets
8/8 Dumbbell rows
6-10 Strikt toes to bar
Den här delen struntade jag i totalt. Känns som att det var smart faktiskt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar