måndag 13 februari 2017

PT-måndag

En pt-timme jag behövde efter att i går powercleanat med usel teknik. Jag behöver så lång uppvärmning där jag tokfokuserar för att hitta rätt. Och behöver egentligen aldrig någonsin mångreppa såna här övningar. Men kan ju inte alltid låta bli. I dag banade David mig iaf rätt igen.

Först hängryck. Femmor på 25 kg och treor på 30 kg. Tyngd på framfoten, ta i från framfoten, ta i uppåt. Det såg överlag bra ut :-)

Sen cleans och jerks. Samma starttänk som i rycken, tyngden på framfoten och behåll den där, ta i från (och stå kvar på) framfoten, dra stången på plats med armarna. Lugn ansats i stöten. Alltså, jag är nöjd här också, det var kul i dag och jag avslutade på 2 x clean+1 jerk på 53 kg.

Sist armbågsträning, stå i utfallssteg med 20-kilosstång på raka armar, böj och pressa ut med armbågarna 8-10 ggr. Två varv på varje ben.

Bra timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar