lördag 18 februari 2017

Dåligt flås

I går, fredag, ett mycket soft pass. Var så seg och mest där för att passa/filma en person som satsade på PR i bänk. Jag körde mina frontsquats men kvar på 30 kg vilket gick bra men jag skulle ju ökat antal reps till typ 28/23/18....kör det nästa vecka! Sen gjorde jag hollow varvat med enbensstående för balansen. Sen såsade jag bara runt.

I dag, lördag, flåsigt:

0-10min:
3 Rft
  • 20kcal Row 
  • 10 Dumbbell snatch 70/45lbs

Jag skulle byta ut hantelrycken och provade med 16 kg, inga problem med högern men helt omöjligt med vänstern så bytte ner mig till 14 kg.  Tid 5:55.
10-20min:
3 Rft
  • 30 wall balls 6kg
  • 10 CTB pull-ups/pull-ups 

Skalade pullups till ringrodd. Wall balls var asjobbigt för flås och axlar. 7:20. Inte så nöjd.
20-30min:
3 Rft 
  • 15 Box jump over 60/50cm 
  • 20 American KB swings 24/16kg 

Hoppade varv ett men gick upp och ner på lådan varv två och tre. Och vilka jobbiga svingar?! Usch vilket dåligt flås jag har. 5:57
Har iaf kommit igång med cyklingen igen så hoppas det blir bättre snart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar