tisdag 21 juni 2016

Vänder snyggt

Ett riktigt favvopass på F4L:

A.) Tall clean: 4 set 3 reps (lätt vikt) 
Typ frivändningar utan att ta sats för att träna på att komma snabbt under stången.
B.) Clean + Hang clean + Front squat: 6 set 1+1+1 reps
Gjorde 35,40, 45, 47,5, 50, 50. Skulle inte gå för tungt för att spara ryggen. Gick tokbra måste jag säga förutom en hang clean där jag fick lite bakvikt.
C.) På tid:
  • 16 Cleans 30kg 
  • 10 Laterala burpees
  • 12 Cleans 35kg
  • 10 Laterala burpees
  • 8 Cleans 43kg 
  • 10 Laterala Burpees
För att spara ryggen skulle jag också kliva in i stället för att hoppa vid burpeesarna. Det tog 8:20, förmodligen för länge men jag är extra nöjd eftersom jag, mitt i woden, fick kommentaren "fan vilka snygga frivändningar du gör" av en som tränar på gymet fast inte i grupp. Yeah! 
Gillar ju vändningar. Och det var djupa hela vägen, inga power cleans i dag alls. Gillar det mesta som handlar om lyft antar jag. Skivstänger is da shit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar