tisdag 7 juni 2016

Trädgårdsarbete är väl också träning

I onsdags hängvände jag 57,5 kg och sen bröt jag 2 km rodd efter 7-800 meter så det där med att hängfrivändningen var ganska bra försvann totalt. Jag var så trött mentalt och fysiskt att jag inte hade någon lust eller ork att anstränga mig i rodden. Det går troll i långroddar.

Sen åkte jag till Dalarna för ytterligare en långhelg. Gräsmattan var så lång att det mer var en äng. En maskrosäng. Så jag klippte den i lördags. Och i söndags gick jag runt med trimmer i några timmar så jag fortfarande har träningsvärk i underarmarna (bra!). Sen klippte jag om gräsmattan i går. Förutom det så sprang jag i spåret utanför Leksand i lördags - lite felspring (som vanligt) gjorde att det kanske blev ca 7 km av 2 minuter spring/1 minut gå.

I dag David-träning:

Ryckträningen fortsätter. Två grejer i dag: stå kvar på framfoten, dra bakåt med armbågarna. Upp till 3x35 kg (fem varv tror jag)

Sen frivändningar. Uppvärmning med lättare vikter, sen 5x2 cleans + 1 jerk på 55 kg varvat med halva pullups från toppläge. Försökte köra stöten snabbare efter vändningen och inte slösa tid och kraft på att förbereda mig. Det gick ganska bra.

Så. Nu träning onsdag, torsdag, fredag sen andra grejer lördag-tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar