söndag 10 januari 2016

Nytt år nya tag?

Ingen bra träningsperiod på sistone = ingen träning alls nästan.

Körde löpning två ggr förrförra veckan i Marbella (det vanliga 2 min på/1 min gång) men underlaget var så hårt att jag fick ont i högerknät. Vi var där i 10 dagar och det var löpning som var min plan eftersom den box jag körde på när vi var där för 1,5 år sen tyvärr stängde igen innan jul :-(

Sen åkte jag på en förkylning i förra veckan som fortfarande sitter i...bokade först på och sen av ett pass både i fredags och lördags men i dag kom jag äntligen iväg. Det var ett bra pass eftersom det var fullständigt flåslöst:

A.) Knäböj 5 set 5 reps @ 75-80% 
Körde lugnt = två femmor på 55 kg och tre på 50 kg.
B.) 4 set
7 Good mornings
20m Death march
Var alldeles snurrig efteråt och har huvudvärk fortfarande men känns ändå skönt att ha börjat röra på sig. Men planen att cykla i morgon har jag skippat, när det snöar och regnar får man åka bil!
Nu längtar jag tills jag kommit igång med träningen igen. Det blir skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar