onsdag 27 januari 2016

Lätt teknikträning

Jag var en timme för tidig till träningen så jag skuttade in på lyftarpasset en sväng först. Efter att jag kört rörlighet. Tränade lite ryck på 25 kg, samma som i måndags. Fick höra att stången var för långt ifrån kroppen men tänker att det iaf är bättre än att slå in den i höften? Hur som helst körde jag väldigt soft, mer som uppvärmning. Sen push press med ryckgrepp bakom nacken, 4x6, 30-35 kg. Sen var det frontsquats men jag la av i stället för att orka timmen efter.

Vanliga passet:
  • A.) Hang Snatch EMOM
  • 3min: 4 reps @ 60%     
  • 4min: 3 reps @ 70%  
  • 3min: 2 reps @ 80%
  • 5min: Jobba upp till en tung singel

Jag körde ca 60% rakt igenom = 25 kg. Och bara styrkehängryck. Det var jättekul! Det som var kul var: att det kändes bra. Och att det inte kändes över huvud taget i någon av axlarna. Och att jag var fokuserad hela tiden. Men...några gånger (några!) hade jag min störda höftbana sa Anders, rätar upp mig för tidigt, men på det stora hela såg det bra ut.
B.) 10min AMRAP
  • 15 Boxjump 60/50cm 
  • 20 ryska svingar 24/16kg 
  • 30 air squats

 Jag hoppade varv ett sen klev jag upp och ner på boxen. Totalt fyra varv + 20. 
Oväntat roligt i dag. Nu ska jag duscha och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar