söndag 24 januari 2016

Nu får det vara noghostat

Vilken tråkig period jag varit inne i - hostat som en tok hela veckan...men till helgen gick det äntligen att träna igen:
Fredag 22/1
A.)
  • Strikt axelpress 4 set 5 reps – Försök öka vikten för varje set.
  • Gör 10reps stångrodd mellan varje set pressar.
Körde pressen på 30 kg, bra vikt och gick vägen precis! Stångrodden mellan 25 och 30 kg.
B.) 4 set
  • 10 stående hantelpress
  • 10 reps hantelrodd per arm 
Hantelpressen med 10-kiloshantlar, samma i rodden. Perfekt pressvikt. Om det är bra eller dåligt vet jag inte men det var på håret att jag klarade det iaf.
C.) 3 set
  • 12 liggande triceppress m hantlar
  • 12 bicepcurls med skivstång 
Körde med en hantel på 10 kg vilket kändes löjligt när jag skulle prova men shit vad det var tungt. Är jag en svagis eller är jag en svagis? Samma med bicepscurlen, det blev 15-kilosstång och det var f-n tungt..
Lördag 23/1 
A.) Hang power clean (ovanför knä) + Hang power clean (under knä) + power clean: 7 set (1+1+1) reps

Började på 40 kg och ökade 2,5 per varv. Fick upp till ett varv på 52,5 kg men det var ett fult varv så jag gick inte högre. Tycker fortfarande att det är så svårt med häng.
B.) På tid:
  • 40 power clean 30 kg
  • 150 double unders
Min wod, bara skojsiga grejer. Körde 10/10/10/4/6 på pc. Fick ngn sträckning i höger höftböjare så blev osäker där sista varvet men det släppte. Sen hoppade jag lite försiktigt = de sista 80 eller så tog jag 10 i taget, innan några fler. Ville inte pusha flåset. Tid 5:50.

Nu har jag grym träningsvärk efter fredagen, biceps och framför allt triceps. Har pumpat cykeln och hoppas kunna trampa till jobbet i morgon för första gången sen före jul. Både vädret och halsen verkar godkänna den planen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar