tisdag 26 januari 2016

Tränad och frisk!

Nu börjar det likna träning - kört både måndag och tisdag. Lycklig över att cykla till jobbet i går igen, som jag längtat....nu gick det inte i dag och inte i morgon heller men jag är f-n på gång :-)

I går Davidträning, inte nödvändigtvis i den här ordningen:

Cleans, jerks och PP. Inte särskilt nöjd med tekniken. Som i dag handlade om "smal fotsättning, sjunk ner på hela foten, driv rakt upp och all vikt fram på främre benet". Vikterna borta ur huvudet men inte så intressanta, det var teknik mer än kilon.

Träning på PC touch-n-go eftersom han redan räknat ut att jag sabbat tekniken genom woden i lördags....tackar för det och hittade tillbaka. Inte särskilt tunga, kanske 35 kg? Jag skulle göra några varv femmor men eftersom så många inte fick godkänt (höften...höften...höften...) så fick jag ju göra ganska många fler.

Sen fick jag träna på ryck, styrkeryck även de touch-n-go på 25 kilo, fick efter några svängar till slut godkänt och då också tillåtelse att köra onsdagens gruppträning med ryck. Inte tyngre än 25 kg men det känns alldeles precis lagom efter alla månader utan. Kul!

Nu är min utmaning att inte sabba mig teknikmässigt för mycket under de två veckor pt-n är på semester. Hur ska det gå? Jag som inte ens brukar klara en vecka?

I dag, gruppträning:

Först axelrörlighet och utfallssteg med stång upp på raka armar.
Sen rörlighetspasset klockan sex, där rullade vi fötter och vader på bollar och hade det mysigt.

Sen vanliga passet:

A) Jobba upp till en tung 5:a i knäböj, gör sedan 4x6 reps med 85% av den tunga 5:an.

Valde att stanna på 55 kg i 5:an och sen 47,5 kg på resten. Bra tekniknivå.

B) 4 set av:

  • 16 enbensmarklyft (8 per sida) med två KBs eller hantlar
  • 40 s sidoplanka per sida
Jag körde med ett 16 kilosklot, tillräcklig balansträning för mig.

Ser redan fram till morgondagens träning!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar