söndag 31 maj 2015

Veckans träning

Tre ynka pass blev det:

Måndag, F4L
  • A1. Marklyft 3 x 8 reps @ 30×1
  • A2. Brygga 3 x 20 s
ML på 75 varv ett men 80 de andra två. Bra vikt. 

B. 3 varv på tid:
  • 400m löpning
  • 20 Thrusters 25kg
  • 20 Power Snatch 25kg

Hann inte klart, tror jag hade 11 eller 12 ryck kvar. Trots att jag körde busenkla PP i stället för tokjobbiga thrusters. Löpning = Malles sämsta gren?
Onsdag hade jag tänkt att jogga lite. I stället cyklade jag en mil till tandläkaren, 17 km till jobbet, ca fem km hemåt innan jag fick punka och fick gå,de sista fem. Träning det också ju.
Torsdag Davidpass. Glömde att vi ändrat tiden så det blev bara drygt en halvtimme men vi hann med riktigt mycket:
  • Press upp till 38 kg.
  • Djupa vändningar + push jerks, ett gäng på 50 kg

Kanske hann vi mer men jag kommer inte ihåg nu.
Lördag F4L:
  • A1. Floor press 3 x 8 reps @ 20×1
  • A2. Jefferson Curl mellan varje set. 

Pressen på 35 kg. Bra vikt.
B. På tid:
  • 90m Bear Crawl
  • 30 Push Jerk 35kg
  • 30 Hang Power Clean 35kg
  • 30 Front Squat 35kg
  • 30 Laterala Burpees
  • 30 Laterala hopp över stången
Två saker jag påminner mig om typ dagligen: skala inte vikterna + foka på rätt teknik i wodden i stället för att hetsa. Det tog 16:30, avlång tid. Förutom snacket ovan om teknik tappade jag allt mitt pannben vi de laterala lyftarskoburpeesarna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar