torsdag 21 maj 2015

Onsdagsgrupp och torsdags-PT/PR

Gruppträningen i går:

A1. Press 3 x 3 reps @ tempo 30×1 Dvs håll stången i slutsträckningen över huvud i 1 sek innan den excentriska fasen på 3 sekunder.
A2. Öva på Stående diagonal stretch mellan varje set. Minst 20 s per sida och totalt minst 1 minut per sida.
Pressen körde jag på 35 kg varv ett och två, tog tokigt lång tid att få upp den sista så jag gick ner till 32,5 det sista varvet. Det kändes för lätt. Skumt. Stretchen är typ omöjlig att göra. Beviset på att det är en bra övning kanske...
B. 3 varv på tid:
15 Overhead Squat 30kg - justerades av David till Push press i stället 
15 Sumo Deadlift High Pull 30kg
10 Push-ups med Klapp
Tid: 12:05. Så glad över att jag fixade alla pushups! Visst, en i taget och visst, alla kanske inte fattade att det var klappade jag gjorde där i slutet men ändå. Händerna upp från golvet och rörde varandra i alla fall. Nöjd.

Sen dagens PT-timme:

FS med träning på långsam start, accellerera neråt och tänk press med armarna redan innan vändningen. Till skillnad från förra veckan gick 65 kg. Och sen gick det med 67. Vaf-n ett PR ju! Ok, jag har ökat med ett ynka kilo på ett år. Men med mina miffoknän är jag nöjd ändå.

Sen körde vi frivändningar. Så här: 1 clean DL + 1 clean. Tryck ifrån med hälarna. Snabbt. Avslutade med fem stycken på 55 kg.

Sist 10 varv av 1 kippad PU och 10 DU´s. Hade inte koll på kippade men det tog sig och ett par var det bra höjd på sades det.

Gillar att all min cykling gör att pt-timmarna kan foka på teknik hela vägen. Men nu blir det helg med kompisar på landet. Förmodligen helt utan träning. Men har för säkerhets skull packat ner löparskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar