måndag 11 maj 2015

Krossar glas i stället för stänger

I dag på vägen till gymet passade jag på att cykla in i ett broräcke i Hagaparken för att vakna till lite. Vara på tårna liksom. Stukade ett par fingrar lite men annars ok - trodde jag tills jag tog fram mobilen på gymet för att stänga av ljudet och upptäckte att glaset var totalkrossat och telefonen böjd. Imponerad över att den fortfarande fungerar men måste fixa en ny. Plus att jag fick lite repor i jackan. Buhuu!!!

Nog om det, här är passet:

A1. Marklyft med fokus på teknik och med betoning på den excentriska fasen; 3 x 4 reps @ tempo (=explosiv start, kort paus på toppen, bromsa ner under 3s och kör innan stången lägger sig helt stilla på golvet.). Träningsvärk i ländryggen sen i lördags men körde på 85 kg. Gick hyfsat. Bra vikt.

A2. Mellan varje Marklyfts-set axelrörlighetsövningar.

B. 16 min AMRAP

  • 4 Kettlebell Snatch Höger arm + 4 Kettlebell Snatch Vänster arm 12 kg (rx 16)
  • 8 Kettlebell Swings16kg
  • 12 Split Jumps
  • 16 Mountain Climbers
Jag tänkte teknik hela vägen och höll ett rätt jämnt tempo. Det blev 9 varv och 5 KB-snatch. Det här var en cirkel i min smak, jag hade gärna hållt på i 20 minuter (inbillar jag mig såhär i efterhand i soffan).

Det var kul i dag! Länge sen jag kände att jag kunde köra ett pass rakt igenom utan hinder. Kände mig typ nästan stark...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar