tisdag 5 maj 2015

Böjer igen!

Så en pt-timme igen.

Först FS varvat med handstående:

  • FS ända upp till 63 kg minsann. Kul på riktigt att börja böja igen även om det börjas försiktigt. Eller kanske just därför? Vid böjen på 63 åkte högerknät in i botten, får inte göra så....
  • Handstående är fortfarande antingen plättlätt eller omöjligt = ett par gånger kom jag inte upp utan massiv hjälp, de andra gångerna - poff - uppe. Väl där rörlighet = rumpan in i väggen och tryck fram huvudet. Det första eller om det var andra varvet fick jag panik när jag skulle ner och trodde att armarna skulle braka ihop och jag bryta nacken "hjälp, hjälp, hjälp" pep jag....och brakade såklart lite grann. Sen skärpte jag mig efter lite peptalk om att jag inte skulle lyssna på paniken utan hålla armarna toksträckta och utlåsta i stället...det funkade bättre. Nu kan jag inte längre skylla på att jag inte kan sparka upp med lyftarskor. Så bra. Ursäkter är dåååliga. 
Sen Push jerk och split jerk varvat med hollow häng m knälyft:
  • Först några uppvärmningsomgångar på lägre vikter och sen fyra varv (eller?) med 2xpushjerk+ 2xsplitjerk. Luta dig bakåt i ansatsen, bak med stången. Ganska ok i dag förutom det varv (det sista) där jag fick ta omtag efter att ha kört upp stången i hakan den andra pushjerken. Det var nog för att jag skulle fatta vad "luta dig bakåt" betydde? Fick lägga till "dra bak huvudet i tofsen" så blev det bra.
  • Hollow häng med fem knälyft per varv. Eftersom mina underarmar är överansträngda körde jag detta med dragremmar = nu måste jag hålla tillbaka underarmsträning ett tag. Det funkade ju bra med remmar, magen höll inte särskilt bra så det här ska jag göra mer....

Sen cyklade jag hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar