fredag 8 maj 2015

Trötta ben

I går kapade jag passet....roddmaskinerna på gymet vid jobbet var som att cykla med osmord gnisslande kedja = toktröga och hemska. Dessutom var jag tveksam om jag skulle köra över huvud taget av flera anledningar (varav alla egentligen hör till kategorin "det enda som hjälper är att träna"). Hur som helst gjorde jag detta:

E2M i 10 min Hollow häng med 5 knälyft per varv (den här gången fick jag träningsvärk).
2 varv (som skulle ha varit 4) av 500 m rodd sub 1:57:5 + 300 m löpning.
Gav upp (förlåt...) men körde ett gäng korta intervaller på löpbandet innan jag trampade hem.

I dag då. Blåsigt så cyklingen får verkligen räknas till träningen. Totalt drygt 1,5 timme.

Grupp på F4L:

A1. Bulgarian Split Squats (BSS) med hantlar 3 x 5 reps @ 3011
A2. One leg Deadlift med hantlar 3 x 5 reps @ 3011 görs direkt efter BSS utan vila.
Jobbigt som vanligt med balans i bulgarian men gick hyfsat bra detta.
B. 4 varv på tid:
  1. 15 Back Squat 30kg
  2. 400m Löpning

Rx-vikt var 40 kt....men jag körde 30 (och alla andra mesar också). Mitt fokus i dag var att fokusera på teknik och det gjorde jag. Sen är jag ju usel som vanligt på att springa. Förmodlingen sämst av alla som körde i dag (16:10) men har en bra känsla i kroppen såhär efteråt. Den är trött. Framför allt benen. 
Tyvärr städdag i morgon så jag måste hoppa grupp och köra passet själv efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar