måndag 18 maj 2015

Måndagsgrupp

Efter "löpningen" i fredags ilade mitt vänsterknä hela lördagen. Alltså inte det knä jag haft ont i på sistone. Hmmm. Det gick iaf över till lördagen och känns inte alls nu.

I dag var jag i Malmö över dagen och tog bilen till Bromma. Landade halv sex igen och passet började halv sju. Kröööööp fram och kom in på gymet exakt halv. Galet stressigt och det hade gått f-n så mycket fortare med cykel! Tur att jag hann till dagens pass på F4L:
  • A1. Marklyft med fokus på teknik och med betoning på den excentriska fasen; 3 x 3 reps @ tempo 30×1 = explosiv start, kort paus på toppen, bromsa ner under 3s och kör innan stången lägger sig helt stilla på golvet.
  • A2. Mellan varje Marklyfts-set öva på axelrörligheten. 
Ökade till 90 kg på marklyften i dag. Gick fint.

B. 5 varv på tid:
  • 20 Kettlebell Swings 16 kg
  • 10 Toes to Rings
  • 5 Strikta Handstand Push-ups (som skalades till sittande axelpress med paus i toppen).

Tid 11 nåt. Missade en del tid på ringarna för det var så trångt så man höll på att tjonga in i varandra. Men jag gillar ju verkligen den övningen!! 
För sent för att kommentera mer. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar