torsdag 4 september 2014

Torsdag

Ovanligt sen träning efter ovanligt lång dag:

A.Max varv på 10min av:
1 strikt press+3 pushpress+3 splitjerk 32,5
3 topp-PU
Nästan sex varv = missade den sista pressen. PU var jobbiga efter tisdagsträningen. Det var pressarna också. Och splitjerksen. Börjar iaf komma ihåg att tänka på axelhyllan vid nedtagningar, ffa vid PP så att jag inte gör illa mig lika mycket.

B.E2M i 10 min
3 frontböj+pushpress ned på nacken+3 pausknäböj 42,5kg, sitt o botten med anspända lår och rygg i 3 sekunder, ingen paus i toppen. Ut med knäna både upp och ned. Luft i magen och spänn magen för bukstöd. Öka 2,5kg per gång.
Gick ok.

C.E2M i 10 min, varje varv så fort som möjligt.
4 marklyft 75kg dött stopp, stående på 5cm viktplatta
8 burpee box jump over 60cm
I mitt minne tror jag att jag tyckte att boxhopp var ganska lätt förut. Sant eller inte men det tycker jag inte i dag. Känner mig tung och tror att jag ska missa lådan. Till skillnad från sist höll jag mig på rätt höjd men skalade till 6 hopp förutom sista varvet eftersom jag var så sjuuuukt långsam och trött. Förlåt...

I morgon flyg till Malmö över dagen för förhandlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar