tisdag 2 september 2014

60 tuffa minuter

Sååå en PT-timme på Nordic igen. Har lite ont i vänster höft efter löpningen i går och fick tydliga instruktioner av David att lägga av att springa på asfalt. Så jag lägger av med det.

Först lite träning på vändningar för att lära bort att jag tjongar in i höften. Ska tänka på att hoppa upp, inte nudda höften och sen dra med axlar och armar. Och det känns som att jag aldrig frivänt i hela mitt liv. Inget är naturligt och höften är i vägen hela tiden. Hmmm....kanske därför jag får träna på det? David påminner mig om att han är petig.

Sen 3 varv av 1 djup vändning, 3 push press, 3 push jerk (40 kg)
Lugn ansats. Armbågar bak. Ordentliga nedtagningar - rumpa bak. Svårt, och tungt.
En pullup mellan varje varv. Fast den tredje kom jag bara nästan upp.

3 PC "touch and go": 1x45 kg, 2x48 kg, 3x51 kg
Gick ganska bra, i början slarvade jag i botten och tappade t ex spänningen i ryggen etc men sen så. Trodde att jag hade lägre vikt än 51 så nöjd med det.

Till sist 4 varv av:

  • Putta släde över rummet, dra tillbaka
  • 10 toes through rings
  • 15 push press m hantlar 8 kg
  • 15 kalorier på cykeln

Tid 15:33. Önskar att jag skulle bli bättre på att plocka fram lite jävlaranamma i stället för att redan varv två tänka att "fyra varv orkar jag aldrig". Kanske inte världens tempo men jag lyckades nog hyfsat med att hålla tyst och köra på iaf :-)

Räknar upp till fem avslitna skinnstycken i mina händer. Kommer att kännas i duschen. Ajajaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar