fredag 26 september 2014

Omstart

Den där förkylningen gav sig liksom inte så jag har vilat helt i en vecka. Konstigt. Men det har inte varit så jobbigt eftersom jag inte på något sätt känt mig sugen på att träna. I dag, äntligen, dags att köra igång igen!!!

PT-timme = bästa starten:
  • Power clean, push press, Jerk
Minns liksom inte vikt och reps här riktigt...men det handlade - vad gäller PC - om att HÄNGAÖVERSTÅNGEN och ta fart från golvet och lite annat. Jag pausar liksom gärna i stället. Går sakta upp. Pausar. Klipper till. Inte riktigt den taktiken som ska ta mig till nya rekord. Vad gäller jerksen handlar det om att ta långsam sats och sen panga till med BENEN, glöm inte benen...

  • PC + Jerk på 55 kg, ett gäng.

När det funkar så funkar det asbra. När jag gör fel, dvs hänger inte över, är för långsam i starten, hoppar bakåt etc så funkar det asdåligt. Det gör ju PT-timmen väldigt pedagogisk. David säger att jag kommer att ta rekord inom en månad. Det låter hoppfullt.

4 varv (tror jag?) med 40 kilos stång

  • 5 push press
  • 5 front squats
  • 5 raka marklyft
Varvat med tre "halva pullups från toppläge" ungefär.

Push pressarna supertunga. Lyckades få ok på åtminstone en eller två nedtagningar (YAY!). Front squats toktunga. Marklyften svåra. Med andra ord: bra övning.

Avslutningsvis några varv (kanske tre?) av:
  • 5 raka marklyft med tyngre vikt, minns inte....
  • Arm/bålträning: Stå i skottkärreposition medans en pt (eller annan stark person) håller i dina fötter. Gör först två armhävningar. Sen står du kvar under tiden som pt´n (eller den starka personen) liksom randomly släpper en fot i taget. Din uppgift är att hålla kvar positionen.
Det där med raka marklyft hade jag verkligen svårt för. Släppte tårna och stod på hälarna till exempel. Vi avslutade med raka marklyft på lättare vikt än den tyngresomjaginteminnshurtungdenvar. Det gick sådär det också. PT´n var inte så nöjd med just den delen.

Skönt att gå på igen! På söndag team wod på Solid med Jempa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar