tisdag 9 september 2014

Kul kul

Vänsterhöften ledsen efter löpningen. Måste komma ihåg att göra höftlyft.

I dag var det en pt-timme med fokus på push press och jerk:

Först push press. Från lådor. Bra så man bara kan släppa ner stången. Treor från start och sen tvåor och till slut ettor. Avslutade med en etta på 53 (tror jag missade på 55). Det var ett rekord på 0,5 kg...

(Justering efter kommentar: jo, just det, jag gjorde ju en tvåa på 50 kg också :-))

Sen skulle allt jag fokat på överföras till Splitjerk. Det gick rätt bra tycker jag. Tog en lätt på 60 kg och siktade på rekord på 65 (pr i dag är 63) men då gick det inte alls. Lyckades inte hålla armarna ospända...

Lärt mig massor i dag. Framför allt det här med att ha avslappnade armar och händer. Så fort jag börjar ta i med armarna så stannar rörelsen! Det var kul och just nu är jag tokigt sugen på att träna mer av detta.

Sen...fyra varv av:

  • 5 kippsvingar (eller start till det iaf)
  • 3 touch and go power cleans (45/50/53/53)

Det var också kul! Nytt att börja lära mig kippa. Får se om axelj-veln håller. Kul att kunna köra touch and go på 53 kilo.

Sen...fem varv av:

  • 5 frontsquats 45 kg
  • 20 DU's

Tid 5:17

Det var tungt med böjarna men inte paniktungt.

Kul hela vägen i dag.

1 kommentar:

  1. 50kg x2 i push press var den stora bedriften ju, den kan du ju inte bara hoppa över att skriva om sådär :)

    SvaraRadera