torsdag 3 juli 2014

Torsdagstimme

Dålig stajl på mig i dag på träningen. Gnällig och neggig. Förmodligen för att det var sista timmen innan semestern. Är redan på väg typ. Men. Det fanns vissa ljuspunkter.

Clean/PP/Jerk upp till 50 kg tror jag det var. Försöker lära mig nya teknikdelar här då. Vad gäller clean ska jag inte klippa med höften för att undvika att jag tappar positionen och tippar framåt eller bakåt. Tänk marklyft sen hopp rakt upp, inte nudda låren. Ok. Sen vad gäller press och stöt: ner med armbågarna, bak med hakan, sitt bak "på stolen" och panga på.

Pullup mellan varven.

Avslut med 3 varv av:
4 TTB
8 GTOH 35 kg
16 DU

Ungefär. Skulle varit fyra varv men hann inte. Fick fina toes to bar varv ett och två (dagens riktiga ljuspunkt!!!) men sen låste det sig. Fick väl till ett par stycken varv tre men fick köra 12 C&J i stället. Tid 8:03.

Ska träna vanligt på lördag och sen dra till Spanien ett tag. Hittade nytt CF-gym nära lägenheten så det blir rolig semesterträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar