fredag 6 juni 2014

PT-torsdag

Avslutar arbetsveckan med en pt-timme. Bra sätt att avsluta en vecka på. Bra sätt att börja veckor på också iofs. Eller när som helst i veckan.

Planen var att köra PR i stöt. Så blev det ju inte men det gick väl kanske ok på vissa sätt.

C&J med power cleans. Fokus på att tänka marklyft i början och accelerera. Att sluta hetsa i starten. Sen, i stöten, gå ner lugnt i en halv knäböj och sen få in stöten. Tycker att jag kommer framåt just vad gäller detta. Men det blev inte någon stöt ens på 60 kg eftersom jag gjorde miss på miss i vändningarna. Minst ett par gånger får jag runt stången men har lite framtyngd så jag landar på knäna i stället. Hmmm. För lite tyngd på hälarna och för långsamma armbågar. Men det är toknära tokmånga gånger. Så irriterande att nästan klara hela tiden!!!!

Avslut: 150 DU´s. Varje gång jag missar göra 3 PC och tre marklyft 45 kg.
Det här däremot gick riktigt bra! Först 9 hopp. Sen kanske 4. Sen typ 20 eller nåt. Sen 65 - woohoo! Och sen de sista 30-40 i rad också. Mycket bra hoppande när jag väl kom igång. Fast f-n vad jag slarvar med mina PC´s...kan bra när jag skärper mig men gör det för lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar