tisdag 24 juni 2014

MiffoMalle

CrossFit-livet är tufft! Bara i dag till exempel när jag vaknade vid sex av att den förprogrammerade tvättmaskinen lät för mycket eftersom jag hade glömt att stänga sovrumsdörren. Hade jag varit en vanlig människa hade jag bara stängt dörren och somnat om. Men eftersom jag glömde bort att jag är en CrossFitMalle som har ett pullup-räcke i dörröppningen så lossnade det och attackerade mitt ansikte med full kraft. Det gick sådär att somna om med värkande kindben med ett vätskande sår...vilket miffo.

Sen till den vanliga träningen med David:

Först tränade jag på push press och jerks med paus i ansatsen. Alltså, gå ner (tänk att du ska sätta dig i en stol, vikt på hälarna) och pausa där. Sen pressa eller jerka utan att ta ny sats i botten, tryck på med benen! Vad gäller jerksen - tryck klart och sen stampa i hälen, pausa i botten! 

Först uppvärmning på lägre vikter, sen 5 varv av 2 PP och 3 jerks på 40 kg.

Avslutningsvis, en amrap på 20 minuter. Fast det blev "bara" 18....totalt 8 varv av:

5 marklyft 65 kg
10 laterala burpees utan armhävningar
20 stepups på låda (typ som utfallshopp fast med låda. typ)

Jobbigt! "Varför känner jag mig som en sån sopa?" pustade jag. "Därför att du alltid känner dig som en sopa" sa David. Han har fan rätt. 

Såret vätskar fortfarande. Blir nog en fin skorpa snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar