tisdag 10 juni 2014

Nu kör vi igen

Bra mat och sömn ett par dagar för att klara av dagens pt-timme:

Front squats, "lätta" upp till 63 kg men vid 66 satte jag mig bara ner och kom inte upp. Räknas inte ens som ett försök men vi stannade där.

Vidare till jerks! Först PC/PP/Jerks, sen vid 45 kg bara jerks.
5x5 jerks på 45 kg. Långsamt ner och sen PANG i med foten! Kul faktiskt. Börjar fatta lite. David säger att jag måste vara stark eftersom jag klarar så många på den här vikten trots att de dippar i ansatsen så ofta. Hmmm...egentligen inte en komplimang ju men liiite positivt ändå.

Mellan dessa gjorde jag pullups. Bara singlar i dag.

E2M OTM i 10 minuter:

  • 1 repklättring
  • 10 toksnabba burpees
  • 10 goblet squats 12 kg
  • 10 svingar 12 kg

Maxtid per varv under 1:15. Fixade jag varv 1-3, sen gick det utför....inför det sista varvet började allt snett i repklättringen så jag fick göra 6 straffburpees och sen köra på igen. Det här var mycket jobbigare än jag hade trott.

Sitter nu som en liten urvriden trasa och väntar på mat. Brännsår av repet på höger smalben. Känns bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar