torsdag 1 maj 2014

Tre pass

Har varit bättre på att träna än att skriva = här kommer tre rapporter i en!

Måndag
Kass i magen och snurrig i huvudet, måste ha fått i mig ngt konstigt i Amsterdam. Förutom pasta, croissanter, öl och sånt alltså. Total magknip som höll i sig till torsdag. Pass 4:
A. E2M i 10 min 5 OHS+5 hängande ryckdrag+5 hängande styrkeryck utan att flytta fötter 20kg
B.E2M i 10 min
3 PU, hoppa upp, sänk nedtill över huvudet, dra upp igen genom att dra bak armbågar.
7 stående hantelpress 10kg
5 explosiva backsquats 50kg
Fixade inte alla PU's, backsquats löjligt tunga, hantelpress nästan lätta. Sen var det en amrap på 20 min som var otänkbar att ens testa. Så det blev bara ett halvt pass här.

Tänkte springa på tisdagen men var fortfarande dålig så vilade till pt-timmen onsdag:

C&J-träning. Fick runt 60 kg flera ggr men kommer inte upp, hamnade typ på knäna och sånt löjl. Det är mycket pga bestyrkan som måste byggas upp. Gjorde sen flera C&J med rena PC utan problem (förutom i jerksen som fick köras om och om och om innan de lyckades), David säger att jag har 65-70 kg i mig bara benen får upp mig sen :-)

Enbensböj från låda. Oerhört svårt med balans och rörlighet. Oerhört nyttigt. 

3x10 Frontsquats 35 kg i nedåtlut = tokhöga hälar. Sista varvet med grepp som inför en jerk vilket var lättare. David säger att så känns det att göra frontsquats för de som har ok rörlighet.

Avslutade med att skjuta och dra släde. På minuten i fem minuter: skjut en tung släde till andra sidan rummet, gå tillbaka till starten och dra tillbaka släden med rep. Flåsigt och jobbigt och ganska kul, mkt teknik med repdraget, viktigt att luta sig tillbaka och använda kroppsvikten.

I dag var det detta:
A.Löpning ute, fartlek 30min
B.Sidoplanka 30/30x3
C.Hollow 30/30x3
Sprang ut på en runda som blev 6,2 km. Tog 37:20 = mitt vanliga snitt på 6 min än så länge. Jobbig backe från Eriksdalsbadet upp till Ringvägen, min plan var att gå lite efter 30 min men det verkade löjligt när det kändes ok så jag sprang klart i stället. Och gjorde magträningen hemma. Så nöjd med mina nya löparskor! Ser fram emot att komma in i löpning mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar