torsdag 15 maj 2014

Bra form om man jämför...

Mycket nöjd med mitt tillstånd i dag efter att ha varit på hälsokontroll ink konditionstest. Det går typ inte att få bättre resultat. Fast det säger kanske mer om testet än om mig. Och mer om hur det står till med genomsnittet. Hur som helst, jag behöver höra sånt för att inte bara mäta mig mot min egen upplevelse. Behöver så få saker som möjligt att skylla på liksom.

PT-timme i dag då. Började med tryck på min onda vänsterhöft, måste vila från löpningen tills den blir bra. Nu känns den varje steg så det känns väl som en smart plan.

Sen:

Ryckträning med lite vikt = 30 kg. Ryckdrag och styrkeryck. Försökte några hela men släppte det igen. Det gick ganska bra.

Press upp till 37,5. Miss på 40 kg. Men det var länge sen jag körde press så det är tydligen inte konstigt att inte klara maxnivån. Fram med huvudet är det viktigaste och svåraste. Bakåt med stången.

Jerk upp till 55. Miss på 60 kg. Hittade ngt nytt här i dag = att det faktiskt inte är meningen att hela tyngden ska ligga i handen utan på axlarna :-) tänk press = släpp inte trycket från triceps vilket är en annan grej jag brukar göra = pressar på och sen i dippen släpper jag trycket...

1x2 pullups, sen orkade jag bara en. Nöjd ändå såklart.

Avslut 5/4/3/2/1 av Thrusters 45 kg/1 rapklättring/toes through rings
Alltså bara en repklättring per varv. Blev lite chockad första varvet av hur tunga thrusters jag förväntades göra. Det krävdes tokfokus för att klara det. Övrigt gick ok förutom ett varv där repklättringen fick ett litet bryt en stund. Tid 9:32 tror jag.

That´s it tror jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar